Uplynulo niekoľko rokov odvtedy, čo Burning Legions(Planúce Légie) ohrozovali Azeroth. Po nabraní nových síl prenikli jednotky Hordy a Aliancie cez temný portál, aby okupovali nové územia. Hrdinovia v novom svete narazili na nových priateľov, ale aj nebezpečie. Skutočnou hrozbou je však návrat temných síl a pokračovanie ich ohnivej výpravy.
Medzi zručnosťami krvavých elfov nájdete špeciálne schopnosti rasy, ako koncentrovanie many (mana tap) a príval mágie (arcane torrent). Obidve uvedené schopnosti na seba nadväzujú. Elf najprv odsaje manu z kreatúry, ktorá používa magické sily a uloží ju vo svojom tele. Túto energiu potom uskladní v magickom rezervoári. Obe tieto vlastnosti sú k dispozícii už na prvej úrovni a uplatnia sa pri plnení stanovených úloh. Krvaví elfovia sú teda akísi upíri a dané meno plne vystihuje ich povahu.
Mestá krvavých elfov vyzerajú rozprávkovo, majú elegantnú architektúru a veže, ktoré sa vypínajú do veľkej výšky. Aby sa obyvatelia mohli dostať do vyvýšených priestorov, používajú početné teleporty, ktoré ich okamžite prenesú na určené miesto. Štruktúry sa vyznačujú aj pestrými farbami – dominuje žltá, oranžová a zlatá.
Tvorcovia obohatia hru aj o takzvané Caverns of Time, kde hráči môžu navštíviť bojiská, známe zo stratégií Warcraft 2 a Warcraft 3. K dispozícii sú aj nové jazdné jednotky, lietajúci draci, ktorých nájdete na kontinente Outland. Určité zmeny doznajú aj výpravy tímov do podzemných kobiek a priestorov. Maximálny počet hráčov v hard-core oblastiach, kde sa organizujú nájazdy s množstvom účastníkov bude nižší a s určitými obmedzeniami. Takže už sa nebudú konať desaťhodinové devastačné výpravy, kde štyridsať hráčov roluje všetko, čo im príde do cesty.
Je zrejmé, že Blizzard prinesie prostredníctvom expanzie mnoho nového. Na vyváženosti hry a najmä balancovaní krvavých elfov sa stále pilne pracuje, ale úspech prídavku je už teraz zaručený. Len ktovie, ako to napokon dopadne s druhou ohlásenou rasou. Pred časom sa totiž stalo, že počas prác na stratégii Warcraft 3 ohlásila spoločnosť viac rás, ako sa napokon objavilo vo finálnej podobe hry. Preto nie je vylúčené, že sa to zopakuje aj tentokrát, najmä ak vývojárov budú tlačiť termíny. No uvidíme. Musíme hlavne dúfať, že expanzia World of Warcraft: Burning Crusade sa objaví čo najskôr a bez deprimujúcich odkladov.Rozšírenie prinesie mnoho noviniek. Určite každého poteší zvýšenie úrovne postavy až na sedemdesiaty level. Zaujme aj nový kontinent, ktorý rozšíri už aj tak bohatý svet Warcraftu o nové lokality. Na Outland sa dá dostať cez temný portál, za ktorým sa skrýva pustatina a vyprahnutá zem. Kedysi to bola prekvitajúca domovina orkov, ale po početných vojnách z nej zostala len nehostinná krajina. A práve sem sa popri primitívnych orkoch a mocných unikátnych kreatúrach utiahli aj Planúce légie, ktoré plánujú zničiť svet. Nové priestory však nájdete aj mimo nového svetadielu, po celom Azerothe. Pribudnú bludiská pre postavy na vysokej úrovni, monštrá aj epické kreatúry. Dočkáte sa stoviek nových úloh a predmetov, vrátane takých, ktoré sa dajú vylepšiť skombinovaním a doplnením inými objektmi. Tu sa uplatní najmä nové povolanie, ktorým je klenotník.
Určite významným doplnkom je pridanie dvoch nových rás. Hoci o jednej z nich zatiaľ nie sú bližšie informácie, je isté, že tou druhou budú Blood Elfs(krvavý elfovia). Tieto sympatické bytosti sú vytvorené na podobnom grafickom základe ako temní elfovia, pretože majú podobnú štruktúru. Hoci nie je celkom jasné, aké povolania budú zastávať, isté je, že medzi nimi nenájdete druida. Krvaví elfovia sústredia svoju pozornosť na mágiu a nezaujímajú sa o prírodu. Čo nedokážu svojimi schopnosťami ovládať, to zničia a to je zrejme aj dôvod, prečo je im mierumilovný druid vzdialený. Počiatočnou lokalitou, kde začínate hru s príslušníkom tejto rasy, je pláž ostrova Sunstrider Island. Toto územie leží severozápadne od Plagueland a Forsaken Territory a vzniklo vďaka sérii experimentov – a to väčšinou nevydarených.