|
Strážci
Božieho Svetla, paladini, podporujú svojich spolubojovníkov s aurami a
požehnaniami na zvýšenie ich síl či odvrátenie útoku. S ťažkou zbrojou, ktorú
nosia, dokážu vystáť aj tie najsilnejšie údery v krutých bojoch, keď liečia
svojich spojencov a oživujú padlých (tých na svojej strane, pochopiteľne).
V súbojoch často majú pri sebe masívne obojručné zbrane, omračujú nimi svojich
protivníkov, ako vyslanci Božieho Svetla ničia nemŕtvych, démonov a súdia
odpadlíkov so silou Božej pomsty.
Paladin
je hybridná classa, niečo medzi bojovníkom zblízka a vedľajším spellcasterom. Je
ideálny pre väčšie či menšie skupiny vďaka healingu, blessingom a iným abilitám.
Jeden paladin vie dať na jedného hráča 1 aktívnu auru a jeden blessing.
Blessingy ci arury od rôoznych paladinov s rovnakými rankami sa prepíšu, rôzne
ranky sa počítajú osobitne ako iné spelly (čiže výsledok vás sčíta). Niekedy je
problém zabiť na bojisku paladina, jednak vďaka jeho armoru a potom jeho
obranným abilitám. Vie tiež healiť s Holy Light, na rozdiel od ostatných cláss
určených k boju. Ako classa je práve kvôli svojej viere (v Holy Light)
špecializovaný na boj proti nemŕtvym (Undead), a má aj niekoľko abilít
vyvinutých práve proti nim. Paladinovi sa hodí v každom prípade staminu,
strength, intellect (veľa ho potrebuje holy palach), spell dmg, hit rating a
agility. Množstvo každého atribútu záleží len od vašich talentov a itemov, ktoré
zoženiete.
Už
tradične sa talentové špecializácie delia na 3 odbory, ako u každej classy.
Holy
– paladin zameraný práve na heal, holy spelly,
blessingy a aury. Väčšinou slúži holy paladin ako sekundárny heal (na paladina
ako main healera by som sa určite nespoľahla), pretože nemá toľko spellov na
heal ako priest alebo resto druid.. Strom je zameraný na zvýšenie dmg holy
spellov, intellectu, dosahu aurí, healu, crit efekt šance, spell poweru, etc.
Znižuje manu potrebnú na holy spelly a takisto efektov, ktoré vám spôsobia Fear
alebo Disorient. Talenty, ktoré stoja za zmienku, sú Aura Mastery, Divine
Favor, Holy Power, Holy Shock, Divine Illumination
a Beacon of Light (veľmi zábavný
talent, hodí sa najmä do dungov a na pvp, keď sa nesie vlajka).
Protection –
základom je one-handed weapon a k tomu štít,
od toho sa tiež vyvýja štýl boja – veľké zásahy jednoručkou a riadna výdrž.
Talentový strom vhodný pre off tanka (len naozaj skúsený paladin si pri
tankovaní udrží aggro) a taktiež pre hráčov, ktorí radi ostávajú nažive
v bojoch. Zvyšuje vašu strength a staminu, armor bonusy – z itemov a aj z devotion
Aura, zvyšuje dmg s jednoručnou zbraňou, crit hit šancu a block value, etc.
Oplatí sa investovať do talentov ako Blessing of Kings, Divine Strength,
Antipation (zvyšuje dodge šancu o 5%),
Stoicism, Blessing of Sanctuary(redukuje
threat, pri každom zabránení útoku, tj block, parry, dodge, sa mu obnoví časť
rage/runic power/mana), Holy Shield, Redoubt, Judgements of the Just,
Avenger’s Shield, Touched by the Light a
Hammer of the Righteous (výborne sa dá
kombinovať s talentom Judgement of the Just).
Retribution –
zameriava sa na two-handed weapon a pvp.
Množstvo talentov odtiaľto sú pasívne ability, ktoré však určite zlepšia boj.
Zvyšujú Disarm efekty, rýchlosť (moounta aj normálnu – avšak nespája sa
s nijakými inými efektmi na rýchlosť), zvyšujú ďalej šancu na crit hity, parry
šancu, vašu dmg, dmg aurí a spellov, takisto zvýšia spell power a dmg
s obojručnými zbraňami. Zaujímavé talenty sú Deflection, Benediction
(znižuje manu potrebnú na všetky instant cast spelly o 10%), Conviction,
Two-handed Weapon Specialization, Improved Retribution Aura, epentace, Shaet of
Light, Swift Retribution a Divine Storm.
Nevýhody paladina:
-
je pomerne závislý
od stavu svojej many
-
tým, že je
hybridná classa, nedosahuje silu dmg class a ani heal priesta či resto
druida
-
nemá žiadnu zbraň
na diaľku (vďaka Elune teda :D)
-
málo abilít na pritiahnutie pozornosti a
udržanie si agra nepriateľa
-
málo spellov na heal
Výhody paladina:
-
skúsený paladin dokáže obstáť v pozícii
off tanka.
-
dokáže nosiť plate armor a má celkom
schopný výber zbraní
-
má spelly na dmg aj heal
-
vyvolá si Warhorse mounta
-
vie oživiť padlých hráčov
-
a vedel by sa tiež obetovať za iného hráča
(napr. za main healera, main tanka, týpka nesúceho vlajku, etc), čím by
zabránil wipu v instancii, alebo prehre v bg (krutý osud, čo? xD)
-
má aury a blessingy na zlepšenie statov,
zníženie threatu, etc
-
dokáže odstraňovať poisony, magic a
disease efekty
Používa One-handed
Axes, Maces, Swords (jednoručné sekery, žezlá, meče), Polearms
(kopije), Two handed Axes, Maces, Sword (obojručné sekery, žezlá, meče).
Nemá k dispozícii ranged weapony. Nosí Cloth, Leather, Mail, Plate zbroj,
používa štít.
Napísala Yolla |
|