Strážci Božieho Svetla, paladini, podporujú svojich spolubojovníkov s aurami a požehnaniami na zvýšenie ich síl či odvrátenie útoku. S ťažkou zbrojou, ktorú nosia, dokážu vystáť aj tie najsilnejšie údery v krutých bojoch, keď liečia svojich spojencov a oživujú padlých (tých na svojej strane, pochopiteľne). V súbojoch často majú pri sebe masívne obojručné zbrane, omračujú nimi svojich protivníkov, ako vyslanci Božieho Svetla ničia nemŕtvych, démonov a súdia odpadlíkov so silou Božej pomsty.
Paladin je hybridná classa, niečo medzi bojovníkom zblízka a vedľajším spellcasterom. Je ideálny pre väčšie či menšie skupiny vďaka healingu, blessingom a iným abilitám. Jeden paladin vie dať na jedného hráča 1 aktívnu auru a jeden blessing. Blessingy ci arury od rôoznych paladinov s rovnakými rankami sa prepíšu, rôzne ranky sa počítajú osobitne ako iné spelly (čiže výsledok vás sčíta). Niekedy je problém zabiť na bojisku paladina, jednak vďaka jeho armoru a potom jeho obranným abilitám. Vie tiež healiť s Holy Light, na rozdiel od ostatných cláss určených k boju. Ako classa je práve kvôli svojej viere (v Holy Light) špecializovaný na boj proti nemŕtvym (Undead), a má aj niekoľko abilít vyvinutých práve proti nim. Paladinovi sa hodí v každom prípade staminu, strength, intellect (veľa ho potrebuje holy palach), spell dmg, hit rating a agility. Množstvo každého atribútu záleží len od vašich talentov a itemov, ktoré zoženiete.
Už tradične sa talentové špecializácie delia na 3 odbory, ako u každej classy.
Holy – paladin zameraný práve na heal, holy spelly, blessingy a aury. Väčšinou slúži holy paladin ako sekundárny heal (na paladina ako main healera by som sa určite nespoľahla), pretože nemá toľko spellov na heal ako priest alebo resto druid.. Strom je zameraný na zvýšenie dmg holy spellov, intellectu, dosahu aurí, healu, crit efekt šance, spell poweru, etc. Znižuje manu potrebnú na holy spelly a takisto efektov, ktoré vám spôsobia Fear alebo Disorient. Talenty, ktoré stoja za zmienku, sú Aura Mastery, Divine Favor, Holy Power, Holy Shock, Divine Illumination a Beacon of Light(veľmi zábavný talent, hodí sa najmä do dungov a na pvp, keď sa nesie vlajka).
Protection – základom je one-handed weapon a k tomu štít, od toho sa tiež vyvýja štýl boja – veľké zásahy jednoručkou a riadna výdrž. Talentový strom vhodný pre off tanka (len naozaj skúsený paladin si pri tankovaní udrží aggro) a taktiež pre hráčov, ktorí radi ostávajú nažive v bojoch. Zvyšuje vašu strength a staminu, armor bonusy – z itemov a aj z devotion Aura, zvyšuje dmg s jednoručnou zbraňou, crit hit šancu a block value, etc. Oplatí sa investovať do talentov ako Blessing of Kings, Divine Strength, Antipation (zvyšuje dodge šancu o 5%), Stoicism, Blessing of Sanctuary(redukuje threat, pri každom zabránení útoku, tj block, parry, dodge, sa mu obnoví časť rage/runic power/mana), Holy Shield, Redoubt, Judgements of the Just, Avenger’s Shield, Touched by the Light a Hammer of the Righteous (výborne sa dá kombinovať s talentom Judgement of the Just).
Retribution – zameriava sa na two-handed weapon a pvp. Množstvo talentov odtiaľto sú pasívne ability, ktoré však určite zlepšia boj. Zvyšujú Disarm efekty, rýchlosť (moounta aj normálnu – avšak nespája sa s nijakými inými efektmi na rýchlosť), zvyšujú ďalej šancu na crit hity, parry šancu, vašu dmg, dmg aurí a spellov, takisto zvýšia spell power a dmg s obojručnými zbraňami. Zaujímavé talenty sú Deflection, Benediction (znižuje manu potrebnú na všetky instant cast spelly o 10%), Conviction, Two-handed Weapon Specialization, Improved Retribution Aura, epentace, Shaet of Light, Swift Retribution a Divine Storm.
Nevýhody paladina:
- je pomerne závislý od stavu svojej many
- tým, že je hybridná classa, nedosahuje silu dmg class a ani heal priesta či resto druida
- nemá žiadnu zbraň na diaľku (vďaka Elune teda :D)
- málo abilít na pritiahnutie pozornosti a udržanie si agra nepriateľa
- málo spellov na heal
Výhody paladina:
- skúsený paladin dokáže obstáť v pozícii off tanka.
- dokáže nosiť plate armor a má celkom schopný výber zbraní
- má spelly na dmg aj heal
- vyvolá si Warhorse mounta
- vie oživiť padlých hráčov
- a vedel by sa tiež obetovať za iného hráča (napr. za main healera, main tanka, týpka nesúceho vlajku, etc), čím by zabránil wipu v instancii, alebo prehre v bg (krutý osud, čo? xD)
- má aury a blessingy na zlepšenie statov, zníženie threatu, etc
- dokáže odstraňovať poisony, magic a disease efekty
Používa One-handed Axes, Maces, Swords (jednoručné sekery, žezlá, meče), Polearms (kopije),Two handed Axes, Maces, Sword (obojručné sekery, žezlá, meče). Nemá k dispozícii ranged weapony. Nosí Cloth, Leather, Mail, Plate zbroj, používa štít.
Napísala Yolla