Slovenciny.Com  

 

 
 

Hlavná ponuka

 
  hlavná strana
archív
kúpiť hru a iné predmety
kúpiť kartu
figúrky a sošky
slovník
začínate s wow
reklama s celebritou
externé diskusné fórum
redakcia
 

World of Warcraft

  O hre
Mapy sveta
Battlegrounds
Doprava
Pozemné Mounts
Vzdušné Mounts
 
Know you Lore
Bohovia a príšery
Scythe of Elune
Aegwynn
Jaina Proudmoore
Sylvanas Windrunner
Garona Halforcen
 
Profesie
Jewelcrafting a Socketovanie itemov
Blacksmithing
Skinning
Tailoring
Mining
Leatherworking
Herbalism
Enchanting
Alchemy
Inscription
 

Rasy v hre

  Human
Orc
Draenei
Undead - Nemrtví
Blood Elves
Night Elves
Gnome
Troll
Tauren
Dwarves
 

Povolania v hre

  Druid
Hunter
Paladin
Priest
Rogue
Warlock
Mage
Shaman
Warrior  

Burning Crusade sekcia

 
  o rasách hry
o datadisku
Hellfire peninsula
Nagrand
Zangarmarsh
 

Wrath of the Lich King sekcia

 
  Všeobecný archív
Stručný beštiár
Death Knight
Mapa Northrendu
 

Download sekcia

 
  Patch info
Addony
Témy na mobil
Video download
Pozadia plochy
 

WOW diskusia

 

Kúpiť hru

 

13,99€ (421,46Sk)

 

 

Široká ponuka predmetov a možnosti hry na GameExpres.sk

 

 

 

 

 



Fansite o světě W

SACRED - city
Stalker.Hotgames.cz 

Two Worlds Fansite

Star Wars: The Old Republic Diablo III - CZE fansite

 

 
 

 

MS 2011 Bratislava Košice
ČS Superstar 2
 
L
Začíname hrať WOW, alebo FAQ
 
 
 

Známy Svet

World of Warcraft je stavaný na báze celého sveta Warcraftu. Dlhodobý fanúšik môže konečne vkročiť do sveta z pohľadu charakteru (1 a 3 osoby) a môže priamo preskúmať celé toto územie. Známe postavy, miesta, budovy a jednotky z Warcraftu stretnete aj vo World of Warcraft-e.

Hráč môže navštíviť miesta ako Burning Steppes, kde padol Grom Hellscream v boji s lordom Mannorothom, alebo Ironforge, veľké podzemné mesto trpaslíkov. Legendárni hrdinovia ako Thrall, Cairne Bloodhoof a Kráľ Magni Bronzebeard sa nachádzajú taktiež v hre, ktorí sú zároveň vládcami svojich rás.

Strážcovia ľudského mesta Stormwind vyzerajú ako "Footmani" z Warcraft III., peasanti v Hillsbrade vyzerajú presne ako ich náprotivci zo stratégie rovnako ako peoni, ktorých nájdeme v Arathi Highlands na Go'Shek Farme. Hráči hrajúci za Nočných elfov si môžu pozrieť aj Ancient protectorov strážiacich elfské územie zvané Teldrassil.

Tvorba Charakteru

Pri výbere charakteru vo World of Warcrafte vás čaká množstvo rozhodnutí. Môžte si vybrať spomedzi ôsmych rás a deviatich povolaní, ale najdôležitejší je výber frakcie, za ktorú chcete bojovať. Máte na výber Hordu a Alianciu a váš výber rozhodne o tom, čo budete môcť a čo nie.

Budete sa môcť rozprávať a tvoriť skupiny (party) len s členmi vašej frakcie. Taktiež môžete komunikovať len s členmi vašej frakcie cez chat. Máte sa cítiť ako člen obrovského tímu, a stať sa nepriateľom, alebo ešte lepšie, rivalom. To znamená, že keď budete chcieť hrať s priateľmi mali by ste sa všetci dohodnuť pre rovnakú frakciu. Taktiež sú niektoré miesta a úlohy(Quests)
prístupné len pre členov jednej alebo druhej frakcie. Vo väčšine lokalít tiež nájdete mestá s NPC(Non player characters) postavami niektorej z frakcii, ktoré zväčša znepriatelení voči druhej frakcii.

K rasám Hordy patria orkovia, taureni, trollovia a nemŕtvy(undead), kým u Aliancie nájdeme trpaslíkov(dwarf), gnómov, ľudí a nočných elfov. Povolania sú okrem paladina a šamana zastúpené v každej frakcii.Kým Šamanom sa môže stať iba člen Hordy, možnosť byť Paladinom sa naskytne iba hráčom Aliancie.

   

Dobrodružstvá vo svete

Keď začnete hrať World of Warcraft, dostávate sa do začiatočnej lokácie vašej rasy. Všetky rasy okrem Gnómov a Trollov začínajú na vlastnom, jedinečnom mieste. Spomínané rasy
majú spoločnú začiatočnú lokáciu ako Orkovia a Dwarfovia. Po začiatočnej ukážke, ktorá vám predstaví vašu rasu, sa môžete pustiť do hry.

Vo World of Warcrafte sa stretnete s veľkým množstvom príšer, proti ktorým sa budete musieť postaviť v boji. Títo nepriatelia obývajú takmer všetky lokácie a dungeony. Stretnete sa s vlkmi, pavúkmi, škorpiónmi (vo WoWe nazývaní Scorpid-i), šesť nohými krokodílmi (nazývaní Crocolisk), krabmi, supmi, hyenami, mačkovitými šelmami, medveďmi a podobne. Stretnete aj zlovestnejších nepriateľov, ktorí vám budú brániť v ceste. Humanoidi ako banditi, piráti, kultisti a vojaci z opozičnej frakcie. Ďalej stretnete aj neprirodzených nepriateľov ako Nemŕtvych, žijúci sliz, divých gryphonov a elementalov.

Ďalej budete mať možnosť stretnúť známych nepriateľov ako sú ogrovia, gnollovia, kentauri, satyrovia, murloci a wildkini, ktorích nájdete aj vo Warcraft III. Vaši nepriatelia budú ale aj z radov démonov, infernali, dragonspawni a mocní draci pohybujúcich sa v dungeonoch a vysoko-levelových lokáciach.

Ďalej môžete preskúmať rozmanitý povrch v lokáciach. Okrem lokácií v ktorých ste sa pohybovali vo Warcrafte, hra vám dovolí navštíviť veľa rôznych prostredí ako sú bujné lesy v Ashenvale a Feralase, zasnežené hory v Dun Moroghu a Wintherspringu, savany v Barrense, vždy zelené pláne Mulgoru a Tanarisskú púšť. Ďalej budete mať možnosť si prezrieť aj močiare v Un'Goro Cratri, tropické džungle v Stranglethorn Vale, farmy v Elwynn Foreste a Westfalle a vyklčované lesy v Stonetalon Mountains. V hre máte aj možnosť pozrieť sa na obnovujúce sa mesto Dalaran, ktoré je chránené mocným štítom ako aj Eastern a Western Plaguelands, zamorené nákazou šíriacou sa z Northerndu.

To ešte neboli spomenuté podzemné dungeony, ktoré sú plné odmien, úloh a nepriateľov, ktorých by ste našli len pod zemským povrchom.

Spĺnanie úloh

Úlohy (čiže Questy) sú dôležitou súčasťou World of Warcraftu. Rovnako ako v ostatných RPG hrách, aj tu sú dôležitým zdrojom skúseností (experience), ktoré zbierate, aby ste dosiahli ďalší level. Aj keď sa skúsenosti zbierajú aj prieskumom nových oblastí a zabíjaním nepriateľov, najrýchlejšie získate skúsenosti tak, že skombinujete zabíjanie nepriateľov spolu so spĺňaním úloh.

V hre nájdete stovky NPC ktoré vám zadajú tisíce úloh, od ľahkých až po ťažké, pri ktorých vám budú musieť pomôcť iní hráči. Ide napríklad o zabitie určitého množstva príšer, ďalej budete musieť nosiť trofeje, ktoré nájdete taktiež zabíjaním príšer, alebo budete musieť zabiť unikátne príšery, ktoré budú mať vlastné meno. V určitých úlohách vás poveria aj donesením dokumentov a surovín iným NPC, eskortovať NPC z nebezpečenstva ako aj zabiť mocné príšery v dugeonoch.
Aj keď sa niektoré úlohy podobajú, zadávajú vám ich rozličné NPC s patričnou zápletkou.

Prirodzene, za väčšinu úloh dostanete okrem dokončenia samotného príbehu aj odmenu v tvare skúseností. Skoro všetky úlohy vám pridávajú skúsenosti.

Niektoré úlohy vám okrem skúseností poskytnú materiálu odmenu. Sú to veci ako jedlo, pitie, magické predmety, zbrane a brnenia. Niekoľko výborných predmetov v hre sa dajú získať iba splnením úlohy.


Hra pre každého

World of Warcraft sa snaží prispôsobiť hrateľnosť všetkým hráčom.

Pre zjednodušenie identifikácie NPC schopného vám zadať úlohu nájdete nad týmito NPC žltý "!" pri dokončení úlohy svieti nad NPC žltý "?" poprípade musíte úlohu ukončiť pri inom NPC nad ktorým bude žltý "?". Všetky úlohy sa vám zapisujú do "Quest log-u"
kde si možete prečítať čo máte v danej úlohe splniť prípadne kam sa dostať.

Na NPC s ktorými je možná interakcia, sa vám pri nájdení kurzoru naň kurzor zmení. Stačí potom kliknúť pravým tlačidlom myši a môžete začať interakciu. Na NPC ktoré zadávajú Úlohy sa mení kurzor na "komiksovú bublinu", ktorá vám napovedá, že sa môžete s daným NPC rozprávať. Na tréneroch, ktorý vás naučia nové kúzla sa kurzor mení na ikonu knihy. Na surovinách, ktoré môžete ťažiť/zbierať sa vám tak isto mení kurzor. Na rastlinách potrebných pre Herbalism sa vám kurzor mení na ikonu kvetu, na rudách (mining) sa mení na krompáč. Takto vás hra upozorňuje na každú interakciu možnú vo svete.

Boj je taktiež veľmi jednoducho riešený. Všetko, čo musíte spraviť je kliknúť pravým tlačidlom myši na nepriateľa, a vaša postava začne útočiť (za predpokladu, že na ňu máťe dosah). Útok kúzlami je tiež jednoduchý. Proste označíte nepriateľa a použijete kúzlo. Pre zjednodušenie používania kúziel a schopností obsahuje World of Warcraft lištu na spodku obrazovky (tzv. action bar), kam si môžete ikony reprezentujúce danú schopnosť/kúzlo uložiť. Aktivujete ich kliknutím na ikonu, alebo číslom, ktoré sa pri zaradení kúzla/schopnosti do action baru automaticky priradí.

Vaše chatovacie okienko si môžete premiestňovať ľubovolne a meniť jeho vzhľad, a tiež môžete presúvať svoj "combat log", čo je vlastne okno, kde sa zobrazujú informácie z boja (použité kúzlo vás alebo nepriateľa, poškodenie (damage) atď...)

Sociálne Aspekty

World of Warcraft je online RPG hra s tisíckami hráčov, takže prirodzene je založené ja silnej hernej komunikácií. Hľadať hráčov môžete podľa kľúčových slov mien, alebo ich hľadať podľa lokácií a povolaní. Hráčov si môžete pridávať do "friends listu", tj. zoznam kamarátov, takže si ich vždy budete vedieť rýchlo nájsť, ak budete potrebovať niekoho do party, alebo sa budete chcieť s niekým porozprávať.

Zakladanie skupiny tiež nie je komplikované. Veľa úloh je navrhnutých tak, aby sa dali splniť iba s pomocou iných hráčov. V skupine môžu byť maximálne piati hráči ktorý by mali mať podobné levely, aby sa mohli púšťať do rovnakých úloh, zabíjať rovnaké príšery a získavať čo možno najviac skúseností. Ďalej môžete založiť tzv. "Raid-skupinu", ktoré vám umožnia vziať do skupiny až 40 hráčov. S raidom sa chodia plniť najťažšie úlohy a chodí sa bojovať proti BOSSom z hry.

Dungeony

Koncept tzv. Dungeonov je myšlienka prežívania dobrodružstva s mnohými hráčmi naraz. Tieto Dungeony sú lokácie s tzv. Elitnými príšerami, ktoré majú väčšie HP, dmg a pod. ako iné príšery na ich levely. Výhodou týchto Dungeonov je tá, že sa pre každú skupinu štartuje osobne, to znamená, že sa tento dungeon osobitne ospawnuje a že sa v tom istom dungeone nestretne viac hráčov ako je limit dungeonu. Zabraňuje sa tak killstealovaniu, kradnutiu itemov inými hráčmi a zlepšuje sa tak celkový zážitok z hry.

Hlavná príčina navštevovania dungeonov je možnosť nájdenia pokladov a vecí, ktoré by ste inde nenašli. Je to úplne iná skúsenosť hrania, pretože predstavuje určitú výzvu. Vo vysoko-levelových dungeonov už závisí na každom hráčovi ako svoju úlohu zvládne. Dungeony nie sú také ľahké ako obyčajné hranie, ale odmena za ich prejdenie je o to väčšia.

V hre sa nachádza množstvo dungeonov ktoré sú dostupné osobitne podľa levelu hráčov.

PvP boj (Boj hráča proti hráčovi)

PvP boj je dôležitou súčasťou World of Warcraftu. Ale aj tu sa môže hráč rozhodnúť ako chce tento mód hrať pretože názory ľudí sa líšia. Preto Blizzard vymyslel dva typy serverov. Na normálnych severoch môže na nepriateľa útočiť len v prípade, že sa bude môcť útočiť aj na neho samého. Na PvP servroch na vás budú nepriatelia útočiť bez varovania a skoro kdekoľvek.

Normal server -
Na normal serveroch budete môcť prejsť do PvP módu útočením na nepriateľské mestá, navštívením tzv. Battlegroundov alebo útočením na nepriateľské stráže. Tak či onak máte stále na výber.

PvP server-
Na PvP serveroch je mnoho lokácií, kde sa môžu hráči voľne napádať. Nájdu sa však aj lokácie, kde vás nepriateľ napadnúť nemôže. Na týchto serveroch je možné taktiež vstupovať do Battlegroundov, útočiť na nepriateľské mestá a stráže.

Odmeny za PvP boj sú veľmi bohaté. Blizzard chce takto naviesť hráčov k vzájomnému stretu a hlavne vnímať konflikt Aliancie a Hordy, ktoré sú vo Warcrafte kľúčové. To znamená, že zabíjaním nepriateľov získavate "Honor Points", teda body za statočnosť/odvahu/česť ktorý vám dodávajú vojenskú hodnosť. Ako zvyšujete svoju hodnosť, stávajú sa vám dostupné nové brnenia, zbrane a mounty. Keďže sa hodnosti po určitom čase PvP pasivity môžu meniť, budete musieť vynaložiť vela úsilia (a času), aby ste si svoju hodnosť zvyšovali. V Battlegroundoch budete musieť taktiež spĺňať úlohy, ktoré vám pridajú Honor Points. Ale keď sa podarí nepriateľovi splniť úlohu skorej ako vám, môže sa stať že Honor Pointy nedostanete alebo že vám ubudnú. Majte na mysli aj to, že musíte zabíjať len hráčov s podobným levelom, ako je váš, pretože Blizzard neodmeňuje hráčov, ktorý zabíjajú slabších nepriateľov.