|
Základnou
črtou každého huntera je jeho luk (alebo iná ranged weapon -
gun alebo crossbow), výška jeho agility a pet, ktoré ho dopĺňajú
a robia z neho silné ymba povolanie. Keďže hunter je zameraný na
silné zásahy s ranged weapon, potrebuje peta na udržanie si
aggra. Pet je huntovým silným protipólom, ktorý ho vyrovnáva.
Hunter je povolanie samo o sebe špecializujúce sa na boj zdiaľky.
Akonáhle pet zlyhá a mob, prípadne nepriateľský hráč, sa dostane
na blízkosť melee weaponov, hunt začína rýchlo strácať svoj
život. Avšak nie je hunter ako hunter...
V novom update článkov
pre talenty na lvly 80, etc, sa budem snažiť napísať niečo viac
o jednotlivých talentových stromoch a techník boja, ktoré sa
dajú využívať.
Techniky boja
Ako prvé si musíte
uvedomiť, ako chcete bojovať. Na blízko? Na diaľku? Predtým, než
sa začnete diviť, o čom splietam, vám niečo vysvetlím. Hunter má
na výber z dvoch možností útokov, podobne ako shaman alebo druid.
Pochopiteľne, že má predpoklady na boj na diaľku, ale ani boj
zblízka nie je na zahodenie.
Boj na blízko -
melee attack
Zakladá
sa na jednom - nabehnete na terč a dávate ho zbízka, sem
tam odbehnete ďalej, aby ste mohli vystreliť nejaký ten sting
alebo Aimed Shot. Potrebuje veľké množstvo strength/agility
a staminy. Môžte si vybrať - agility dodáva armor,
zvyšuje oba druhy attackov (ranged aj melee) a
samozrejme zvyšuje šancu dodge. Strength sa
označuje ako alternatíva, ak nedokážete zohnať agility. Ak však
zvolíte strength, ste odsúdený na zabíjanie nepriateľov melee
attackom naveky O.o....preto pokiaľ nemusíte, nezbierajte ju...
Ďalej potrebujete manu.
Môže sa zdať, že nie veľa, keďže útoky na blízko nežerú prílišné
množstvo many, avšak musíte si uvedomiť, že nebudete mať príliš
čas si ju v bg obnovovať. Dá sa použiť Aspect of Viper, aby vám
udržal mana bar plný, čím sa ale obmedzíte v používaní iných
aspektov. Minimálne množstvo many na 70lvl je 4000,
ideálne je okolo 6000 many. Na lvl 80 je
každý status o niečo vyšší – myslím, že minimum by mohlo
byť orientačne okolo 12 500 many, hoci pravdaže to
záleží od osobných požiadaviek.
Takisto môžete využiť
aj spôsob, kedy najdôležitejšími atribútmi sú agility/stamina,
ďalej nasleduje spirit a potom mana.
Spirit zaručí vám a vášmu petu rýchlu regeneráciu života a
many aj počas boja, čo sa vždy zíde.
Boj na diaľku -
ranged attack
Toto
je štýl zabíjania, na ktorý je hunter stvorený. Strieľať do
terča, a ak sa náhodou priblíži, zabaviť ho petom, alebo
spomaliť či úplne zastaviť. Na to je pár abilít/spellov (counterattack,
wing clip, wyvern sting, trapy a samozrejme váš
pet), ktoré využívajte veľmi rozumne. Zastavte nepriateľa
a potom odbehnite ďalej, aby ste mohli doňho opäť strieľať.
Alebo, naopak, pribehnite bližšie, na dostrel Scatter Shotu, keď
sa vám zdá, že sa vám to vymyká spod kontroly a potrebujete si
byť istí, a kým bude pod vplyvom Scatter Shotu, trapnite ho a
môžte začať naťahovať Aimed Shot v bezpečnej vzdialenosti :)...
Takže nastali mierne
zmeny v talentových stromoch.....a tak ich tu niektoré spomeniem
:D...Takže hunter sa môže ‚prekvapivo‘ špecializovať na 3
atribúty boja:
BEAST
MASTERY.
Postavte medzi vás
a nepriateľov svojho peta....donúťte ich brať ho ako
skutočné ohrozenie svojho života. Váš pet je jadro vašej
sily....teda pokiaľ vám neutečie O.o...
Zvolili ste si beast
mastery? Máte možnosť bojovať na diaľku z bezpečnej
vzdialenosti, kým váš pet urobí polovicu práce za vás (a nebolo
by to prvý raz, čo aj väčšinu..), alebo pridať sa k svojmu
druhovi a mlátiť sa hlava-nehlava na blízko. Výber je len na
vás. Jednoznačne potrebujete množstvo agility a staminy
kvôli vášmu petovi, takisto veľký spirit (aby ste vy ani
pet mimochodom neskapali pre pár DoTiek) a stredne veľa many.
Tu vás musím upozorniť, milovníci zvierat, že pokiaľ nemusíte,
nekroťte si zvieratká s vysokým intellectom a množstvom many,
pretože ak si necháte potvorku, ktorej ostala mana aj po tamnutí
a dokonca má aj vlastné spelly(ktoré fungujú na manu, nie na
focus), nebude sa vám príliš páčiť, keď tú manu minie. Totižto
vďaka skroteniu vzniká puto a keď pet manu nemá, proste začne
cicať tú vašu ako nejaký kvalitný viper sting a kým sa nazdáte,
väčšina vašej many sa objaví v manabare vášho peta.....Myslím,
že tento druh petov má aj vlastný názov, ale nejako ma
nenapadá.....
Vychytávky v BM
talentoch sú jednoznačne zvýšenie HP vás a vášho peta,
váš armor, zvýšenie dmgu, ktorý spôsobíte
nepriateľom, zlepšenie aspectov (aspect of hawk,
dragonhawk, monkey, etc), zvýši vašu rýchlosť – na mountovi
alebo s aspectom. Takisto pridáva niekoľko abilít, ako sú napr.
Intimidation, Bestial Warth, The Beast Within (všetky tri
na seba nadväzujú), takisto novo pridaný Aspect Mastery
je zaujímavý, a samozrejme, najlepší talent z BM sa volá
Beast Mastery, ktorý pridá vášmu petovi 4skill pointy a vám
umožní skrotiť si beasty označené ako Exotic.
Ako už ste si iste všimli, BM je zameraný na aspecty a petov,
od ktorých sa odvíjajú všetky talenty.
MARKSMANSHIP
Chcete byť zručným
strelcom? Vpáliť medzi haldu nepriateľov srmrtiacu strelu a
nikdy neminúť? V tom prípade....bohužiaľ....radšej prestaňte
hrať wowko a prejdite na hry, ktoré nie sú online....O.o
...Avšak marksmanship talenty vám zaručene zvýšia váš ranged
dmg a všetko s tým spojené. Pokiaľ investujete do tohto
talentového stromu aspoň 40pointov, budete hunter na diaľku. To
znamená, že budete potrebovať veľa a veľa staminy,
aby sa náhodou nestalo, že si vás vytipuje nejaký shamaník, warr
alebo rogun a vy sa spamätáte po riadnom údere až u spirit
healera. Takisto by sa zišlo nejaké to att. power navyše,
či už v takejto surovej forme (niektoré itemy majú len zvýšenie
att. Power, nie agility, preto jej je síce viac, ale nepridá vám
armor ani dodge), alebo ako agility. Myslím, že osobne je
pre marskmanshipa lepšia možnosť att. power bonusu, pretože je
číselne takmer vždy vyšší ako bonus agility v itemoch, hoci
agility vám pridáva viac vecí. Takisto je vhodné mať manu,
na 70lvl by minimum malo byť okolo 5000bodov.
Spirit by sa tiež zišiel, no nie je životne dôležitý ako
u beast mastery. A o strentgh ani nerozmýšľajte. Hunter
sám o sebe ju príliš nepotrebuje, načo mu je predsa zvýšenie
melee attacku, keď má talenty v marksmanshipe?
Určite investujte
svoje talent pointy do vecí sko Aimed Shot(táto
abilita je povinná výbava každého huntera), Readiness(ktorý
bol kedysi najvyšším skillom survival talentov, no nejako ho
preradili O.o), Trueshot Aury, Silencing Shotu, alebo
finálneho skillu v marksmanshipe Chimera Shote.
Marksmanship je jednoznačne na vylepšenie dmg s ranged
weaponmi, zvýšenie ranged dmg abilít a zvýšenie
att. poweru. Váš pet a vysoký dmg vám zaručia výhru nad
akoukoľvek classou, dokonca aj nad toľko preceňovanou Death
Knight, pokiaľ si nepriateľov udržíte v bezpečnej vzdialenosti
od svojho pixelovaného tela...:) Slabou stránkou (veľmi slabou)
je melee attack, takže survivali a beastmasterovia, vpred!
SURVIVAL
Survival, to je môj
život.... Pohybovať sa nikým nevidený na mape, vždy prežiť
za každých okolností, klásť pasce a nenazdajky útočiť na nič
netušiacich hráčov, na to je stvorený tento talent strom(nebol
nad pocit, keď som nabehla medzi nepriateľov s poslednými
1200hp, zapla deterrence a dívala sa, ako ma žiadny warr či
rogun netrafí a behom 3 sekúnd som všetkých znehybnila
counterattackom a potom so smiechom utekala po vlajku a zmizla
z mapy xD). Podstatou survivalu je mať v zálohe vždy niečo, čo
nepriateľa dorazí. Máte Aspect of the Beast a nikto vás nezbadá
na mape, máte možnosť znehybniť cieľ a v pokoji sa pripraviť na
boj....máte šancu vyhrať...teda pokiaľ niekto neprekvapí vás O.o....Survival
je niečo medzi bojom na blízko a bojom na diaľku, čiže ak sa
k vám náhodou dostane warr či rogun, nezúfajte. Ako survivalista
budete mať o niečo viac abilít, ktoré vás dostanú do bezpečnej
vzdialenosti. Určite budete potrebovať veľa agility, aby
ste zvýšili svoj armor, zvýšili att. power a zvýšili šancu, že
uplatníte na nepriateľove útoky zblízka dodge. Ďalej nasleduje
stamina, pretože akokoľvek to môžete popierať, hp robí
svoje amŕtvy nechce byť nikto. A nakoniec spirit a
mana. Spirit je dobrá vec, najmä ak v bg na vás nabehne warr
so svojim Charge a budete si musieť po boji život rýchlo obnoviť
bez jedenia. Minimum many, ktoré by survival hunter mal
mať, je okolo 4600 na 70lvl, a orientačne
15 000 na 80lvl najmenej. Takisto sa vždy zíde
att. power, ako pri takmer každej classe, takže ak budete
mať možnosť, určite ho zaraďte do svojho rebríčka.
Blizzard
sa nám stará o zábavu, pár talentov pomenil, niektoré odstránil
a pár nepochopiteľných pridal. No to nič, že Deterrence zrejme
viac neexistuje, Readiness sa presunulo d Marksmanshipu (aj keď
to bol finálny talent za survival O.o), etc. Podstatné je, že sa
pridali ďalšie nové a niektoré sú celkom obstojné....Takže si
ich omrknime. Každý hunter, aj keď nie je Survival, by mal
skúsiť Hawk Eye, pretože zvyšuje váš dostrel. Ďalej zaujímavé
ability sú Counterattack, Wyvern Sting, Scatter Shot
(ktorý sa nejako ocitol v survivale), Resourcefulness
(znižuje manu potrebnú na všetky trapy a melee ability a znižuje
cd všetkých tráp), Trap Mastery a finálny talent
Explosive Shot. Survival vám vylepší trapy, zvýši
počet HP, zníži manu potrebnú na trapy a melee ability,
zvýši agility, att. power, parry rating, zníži dmg, ktorý
dostanete, zvýši rezistenciu proti movement imparing efektom
(efekty zabraňujúce pohybu) a veľa ďalších, rovnako ako v iných
talentových stromoch. Je skrátka zameraný na trapy, agility
(po všetkých jej stránkach) a melee ability, ktoré vám
pomáhajú dostať sa od nepriateľa.
Takže v skratke by sa hunter mal starať o výšku svojej
agility a staminy (tie sú na prvých miestach – ktoré
uprednostníte záleží na talentoch), ďalej nasledujú
spirit a intellect (opäť je výber dôležitosti na vás).
Pokiaľ nemusíte, nesnažte sa o strength, ,iba ak by ste zúfalo
chceli bojovať zblízka.
Hunter môže používať
Daggers (dýky), Fist Weapons (pästné zbrane),
One-handed Axes (jednoručné sekery) a Sword
(jednoručné meče), Polearms (kopije), Staves
(palice), Two-handed Axes a Swords (obojručné sekery a
meče), z ranged má k dispozícii Bows (luky), Crossbows
(kuše) a Guns (pušky). Používa cloth a leather
brnenie, od 40lvlu je u trénera dostupná abilita na mail
armor, nepoužíva štít.
Nevýhody huntera:
- nemá veľa melee
abilít na útok, popravde je takmer každá melee na vzdialenie sa
od cieľa.
-
je veľmi
zraniteľný na melee dosahu a takisto nemá rezistencie (okrem
aspectu na rezistenciu voči nature spellom)
-
navyše má mŕtvu
zónu, kde je cieľ príliš ďaleko, aby použil melee attack,
ale príliš blízko, aby použil ranged att. Spellcasteri sa
často preto snažia zahnať huntera do jeho mŕtvej zóny,
nechávajúc si odstup, aby ich nenapadol melee attackom (majú
predsa len slabý armor), ale dosť blízko na to, aby na nich
nemohol zaútočiť ranged abilitami.
-
Pokiaľ nie ste
draenei, healovať sa vám podarí jedine svojho peta alebo tak
pomocou First Aid, takisto hunter nemá takmer žiadne buffy,
ktorými by pomohol v parte
Výhody huntera:
-
môže si skrotiť
peta a nechať ho bojovať po svojom boku
-
dosť veľký dosah
s ranged weaponmi (pochopiteľne, na spellcasterov nemá),
veľa abilít na ranged atacky, pomerne veľký dmg a vysoká
hodnota agility
-
je dokonalou
classou na pullovanie mobov v instanciách alebo len tak
v parte
-
má množstvo abilít
na zastavenie alebo spomalenie nepriateľa, čím sa môže
vzdialiť do bezpečnej zóny, množstvo abilít na predchádzanie
útokom
-
aspect na
neviditeľnosť na mape, možnosť vystopovať všetko, čo sa dá
(s herbalizmom dokonca aj rastliny!!xD)
-
je skvelý na sólo
hru
-
je to proste
hunter...:)
Vyberte si správnu
kombináciu rasy, profesií, equipu, bonusových atribútov a
talentov a vášho peta, nech ste neporaziteľný! Neváhajte skúšať,
čo sa vám hodí a určite si užijete hru za huntera. A nikdy sa
nebojte návalu nepriateľov! Buď sa s nimi pustíte do boja a
vyhráte (alebo umriete hrdinskou smrťou), alebo ešte vždy môžete
zapnúť Aspeck of Cheetah a zachrániť si život a armor :)....Lovu
zdar, priatelia...
- Yolla |
|